LILLA ÅRSKRÖNIKAN


Det här året har varit ett fint år. Det har varit rikt på både innehåll, lärdomar och nya erfarenheter. Det var året då jag tog studenten, och året då jag fick körkort, vilket ju är två rätt bra milstolpar här i livet. Jag blev tillsammans med Viktor under en skidresa till Idre tillsammans med klassgänget i januari, och majoriteten av klassen drog till Rhodos på studentresa i maj. Bara några veckor senare åkte jag och V till Sunny Beach och blev härligt bruna, alldeles lagom tills att jag började sommarjobba på Innovatum. Jag flyttade till London och lärde känna en ny stad och nya människor. Jag fick lite perspektiv på livet, eller åtminstone skinn på näsan. Mer ska jag få. Till våren vill jag resa runt i England, se nya platser. Fota som en galning. Vara kreativ. You name it. Jag kommer nog börja plugga också, kanske i Linköping. Vill sommarjobba, vill åka till Italien. Eller Grekland, på båtluff. Skulle vilja åka till Tyskland på festival. How about roadtrip i Sverige? Eller västkusten en solig sommarkväll? So much to do, so little time. Och plötsligt är jag där. Någonting säger mig att våren kommer gå läskigt fort.
Nyårsafton var himla, himla trevlig. Det blir aldrig som man tänkt sig, men i slutändan så kan det mesta bli bra ändå. Jag är inte så bakfull, har mest bara ont överallt. Jag snubblade, bokstavligen, hela vägen från Björndalen till stan. Fan ta the combination of vin, platta skor och snorhala vintervägar. 

Nu ska jag väcka Viktor, som sover i min säng. Ikväll är det Hipp Hipp (hoooray!) and don't miss out on that, people. Don't you inte heller dare to miss out on Pulp Fiction, för fyfan vad bra den filmen är. Har sett två Tarantinofilmer på två dagar och den killen är my word my apple of my filmfanatiska öga... typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0