Dag 12. Detta ångrar jag

I has no regretz.
Jag har gjort allting rätt här i livet.
Double-säh.

Rent spontant, och utan att rannsaka varenda millimeter utav mitt (dåliga) minne, så kommer jag på två saker jag ångrar. Den första grejen är de inlägg jag skrev på min gamla blogg för ungefär ett och ett halvt år sedan, och som djupt sårade en av mina kompisar. Jag tyckte att det var okej att skriva så då, men när jag läser igenom dem så skäms jag verkligen över mig själv. Jag önskar att jag kunde ha allt det ogjort, för jag tror att det hade gjort stor skillnad på så mycket.

En annan sak som jag ångrar är de gånger jag har gett upp på människor som har velat komma mig nära. Jag har inte handlat riktigt rätt alla gånger, och har flera gånger undrat vad som egentligen hade kunnat ske om jag bara hade bitit ihop och övervunnit mina rädslor. Nu kommer jag aldrig få reda på det, men jag är i och för sig väldigt lycklig ändå, jag har ju Viktor. Jag skulle inte byta honom emot något annat.

Sen så har jag ju ångrat mig fem miljoner andra gånger, typ som när man har sagt något korkat eller gjort något dumt. När man ändrar sitt svar i sista sekund, bara för att upptäcka att man egentligen hade rätt från början. Sånt hatar jag, och det kan dröja lång tid innan jag förlåter mig själv. Jag brukar ångra mig när jag tackar nej till saker bara för att jag inte orkar, för det tycker jag är en jäkla dålig (och hos mig välanvänd) ursäkt. Note to self: just grab the bull by the fucking horns, girlfriend!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0