livet är ju rätt fint trots allt

gårdagen var alldeles, alldeles underbar. jag och harrison spenderade två timmar i parken under förmiddagen, gick hem och åt varpå han somnade i ett par timmar. när han vaknat återvände vi och köpte varsin glass på caféet. han var sådär charmig och underbar som han kan vara om han bara vill, solen sken och försommarluften doftade av solkräm och nyklippta, gigantiska gräsmattor. det var tjugoen grader varmt, MINST, och jag brände mig visst på axlarna. när kvällen kom tog jag på mig löparskorna och tog en runda i tights och t-shirt, vilken var mer ambitiös än vad den var lång (rundan alltså, inte t-shirten). jag kom hem, åt, kollade sveriges mästerkock och kröp sedan som en perfekt avslutning på en perfekt dag ner bland nytvättade sängkläder. 

idag har inte varit helt fel den heller. vaknade upp till en lika solig dag som den föregående, och idag gick jag och lillkillen till badhuset här i crystal palace park. han älskade det och jag likaså. på vägen hem mumsade han russin medan jag traskade på i solskenet och så fort jag gett honom mat och fått honom i säng kilade jag ut på balkongen, med faktor tio i facet och trettio på axlarna. solkrämen som jag tog med mig när jag flyttade hit och som jag trodde var min by far mest onödiga sak, den har trots allt visa sig komma till användning, och i eftermiddag ska jag se om inte de där flipflopen kan få do there thang aswell.

Kommentarer
Postat av: Mado

Louise, är dt du som ger mig så många sidvisningar på bloggen? :D Värsta roliga statistiken, få läsare men vääldgt många gånger om!

2011-04-07 @ 17:21:00
Postat av: Jessica

Haha :D visst finns de inget bättre än att få krypa ner i en säng med rena lakan efter en perfekt dag?! är de en ålders-grej?!?

2011-04-07 @ 21:05:20
URL: http://motsherwoodskogen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0