wall of text / jag tror bestämt att jag gillar det här livet

alltså, jag är så jävla arg nu. betalade 23 jäkla pund för ett oystercard tidigare idag, och när jag skulle åka på det så fanns det inga pengar!!! som det verkar nu så har jag lagt typ 300 spänn på ingenting och imorgon ska jag gå tillbaka och skälla ut dom jävlarna efter noter. de var indier och jag fattade typ inte deras engelska, men att lura mig på pengar bara sådär... jag skämtar inte, jag stämmer dom! (för det kan man väl göra här... eller?). så i alla fall, på grund av detta, plus min okunskap om biljettsystemet, så har jag idag fått lägga ut typ 10 pund i onödan. lyckligtvis hade jag med mig marie (ashaj på london, förutom när det kommer till att hålla reda på vilket av travelcarden som är vilket, heh...) och bara liite villrådiga gav vi oss ut i stan.

saken var nämligen den att svenska kyrkan här i london skulle ha möte för ungdomar som bor och jobbar här. vi visste inte vart skiten låg, så efter att ha frågat oss fram (och alla missöden på tunnelbanan) anlände vi smått försenade till byggnaden med svenska flaggor utanpå. in, sätta sig vid ett bord med ett par andra tjejer från gävle och sen typ fika scones, ost (osthyvel!!!) och lemoncurd. jag dissade, efter mina tidigare tre koppar hemma, teet och gick för saften istället. det var en rätt stor skara folk, med både tjejer och killar, i min ålder (jag var yngst, ofc) upp till 87:or och till och med en tjej från grästorp! det var aaasmysig stämning, alla snackade med alla och efter lite lekar förflyttade en stora skara sig vidare till puben mitt emot. jag beställde en kopparbergs för typ 4 pund och fick smaka på magners, vilket i princip är en blandning mellan öl och cider. tre plus av fem möjliga.

så där satt vi, sex tjejer på baksidan av en uurtypisk engelsk pub, och bara tjötade. det är så jäkla lätt eftersom alla är i samma situation och man bara följer strömmen, pratar om allt och ingenting och planerar upp typ musikalbesök för helgen. nästa vecka är det pubrunda, så jag får fråga familjen om det är ok att jag kommer hem sent, och om livet är så här kalasigt i london; tja, då kommer jag att trivas.

sen åkte jag och marie tåget hem, pratade om pojkvänner etc och efter promenaden mellan penge east och huset så ligger jag nu här i min säng. jag älskar det här, det gick bra med harrison idag och nu vill jag bara ha min lön + mina 20 pund tillbaka (jag ska faaaaan ha dem, jävla skithelvete!!!!)

Kommentarer
Postat av: Viktor

Skype

2010-09-16 @ 20:04:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0