skamligt men sant.

idag var dagen då jag officiellt skämde ut hela den svenska matkulturen.
jag serverade skärgårdssill tillsammans med rostat bröd och L to the ING to the ONSYLT. anledning; jag tänkte bjuda mina kära au pair-föräldrar på en svensk smakupplevelse. det är dock ganska svårt när man har varken färskpotatis, knäckebröd eller köttbullar och en förrätt skulle jag bestämt kirra, framtrollad av en burk sill och en burk lingonsylt! jag såg dock till svara ett rungande "Nooo!" när claire frågade om man skulle blanda sillen med lingonsylten, för någonstans går gränsen även för mig... även om den uppenbarligen ligger rätt långt åt det extrema.

så tack vare mig går det nu omkring folk här i världen och tror att denna komposition är en traditionell svensk förrätt! I will burn in hell, heh, tillsammans med idioten som kom på surströmming.


Kommentarer
Postat av: Mum

Snygga uppläggningar, men så som det ser ut så hade jag också trott att man skulle blanda. Det finns ju lingonsill ;-)

2010-09-29 @ 22:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0