fame and fortune

en helknäpp grej som kan hända sådär rakt upp och ner när man är ute och sightseeingar i London är att man vandrar rätt in i en filminspelning. mellan buckingham palace och huset där premiärministern bor löper en lång, bred väg som är sådär fin och kantad med träd. på den gick vi när vi plötsligt fick syn på en himla massa bilar och motorcyklar lite längre fram, och folkmassor som kantade vägen. några killar kommer och sjasar bort oss och alla andra som helt ovetande promenerar på trottoaren, och vi frågar vad som står på.
"filminspelning. johnny english 2", svarar han och ber oss vänligt men bestämt att flytta på oss. vi (eller iaf jag) blir helt starstrucked. framför konvojen av bilar sitter en man i rullstol med en löjlig hjälm på huvudet, och det är alltså ingen mindre än rowan atkinson. rullstolen är riggad till något slags fordon med kameror på och plötsligt sätts allt i rörelse, plötsligt spelas en scen i johnny english 2 in på en stor, bred gata någonstans i London. detta sker mitt framför våra ögon och när jag ser Mr Bean i egen hög person rulla förbi så konstaterar jag bestämt att jag bannemej ska se filmen när den kommer, jag ska sitta och säga att "titta, där var vi!! vi var där när den här scenen spelades in!!!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0