det blir aldrig som man har tänkt sig

egentligen skulle halloweenfirandet tagit sin början i fulham för att sedan fortsätta på en hemmafest, men i sann london-anda omkullkastades planerna av olika anledningar. likadant blev det med plan b, och c och d... och ja, ni fattar, det blir ju liksom ALDRIG som man har tänkt sig här i livet. riktigt bra blev det dock, så summa summarium blev halloween lyckat, även om jag lyckades glömma min fina fjäderboa och därmed förlorade hela kostymgrejen. 

runt halv sju drog jag bort till clapham för att möta fredrica. tanken var att vi skulle hem till henne för att byta om, och därefter dra vidare till fulham. istället fastnade vi vid köksbordet med mat och lite vin, och tiden rann iväg utan att vi egentligen hängde med på det. efter några tappra försök att få tag på fulhambrudarna gav vi upp och beslöt oss för att vänta in jessica the babysitter istället, för att gemensamt ta tempen på nattlivet i clapham. halv tolv var trion komplett, och vi knallade ner till junction där vi ställde oss i kön till clapham grand. efter en smått konfunderande id-check hos dörrvakten kom vi in och herre min skapare säger jag bara, jäklar vilket ställe sen!!

clapham grand är nämligen, enkelt förklarat, en ombyggd gammal teater. i mitten är ett stort dansgolv med sådana där plattor som blinkar i olika färger, och utmed väggarna finns fina gamla balkonger där folk står och dansar/dricker/hånglar. det är högt i tak, hela stället andas nostalgi och charmig smuts blandat med fulla rika vita människor (dagen i ära i kostymer!) och jag bara woooow, liksom, jag var så härligt överväldigad. min fantasiföreställning av en riktig nattklubb var ett verkligt faktum framför mina ögon och även om jag nu var helt nykter så kände jag mig nästintill rusig. allting var så påtagligt exotiskt, nästan som en annan värld, där det snygga folket nu dansade runt i diverse halloweenoutfits, den ena mer påkostad än den andra. jag log på insidan hela kvällen och tyckte livet var kalas, tyckte jag var så lyckligt lottad som fick vara mitt uppe i allt det här. vi var nog de yngsta på hela klubben, där medelåldern snittade på tjugosjunågonting, men vad spelar det för roll när man kan skratta åt alla dumma vuxna människor som dansar runt utklädda till pirater, tigrar, superhjältar, mumier, twisterspel och you name it... det var så jävla ballt hallååååå!!

halv tre drog vi till mcdonalds, unnade oss fettomat och skiljdes sedan åt för att gå hem och sova. jag sov över hos fredrica, som bor i landets finaste hus my word, so don't get me started on that one liksom, PLUS att hon har världens gulligaste katt. allt ståhej till trots blev kvällen himla lyckad och ibland är det ingen ide att försöka hålla ihop alla planer när de spricker i sömmarna, just go with the flow and heart typ

herre vad trött jag är ska lätt duscha nu


Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja, Halloween var inte illa! ;)

2010-10-31 @ 19:40:31
URL: http://motsherwoodskogen.blogg.se/
Postat av: fredrica

tack för igår tjejer!

2010-10-31 @ 20:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0