Dag 7. I min handväska

I min handväska kan man med största sannorlikhet påträffa mobil, plånbok och i hälften av fallen även min systemkamera. Nycklar, oystercard och småmynt är andra lågoddsare, precis som gamla kvitton, eftersom dessa tycks dras till mig precis som nattfjärilar dras till ljuset/småtomtar dras till gröt. Jag bär inte omkring på borstar, parfymer eller läppglans, inte ens lypsyl, utan på sin höjd ett puder samt några månader gamla tuggumin från Extra. Min uppfattning om handväskor är att de ska vara praktiska, inte en accessoar, och jag älskar min svarta axelbandsväska från MQ:s killavdelning som i princip faller isär, eller det vill säga kommer göra när mamma ger upp och slutar laga den med nål och tråd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0