Dag 2. Det här åt jag idag, eller igår kanske man ska säga om man ska vara petig... iaf, det här åt jag den 30:e november!

eftersom jag har en förmåga att stoppa i mig en mängd olika saker under en dag, såsom några torkade aprikoser här och ett par skivor cheddarost där, så har jag svårt att redogöra för exakt vad jag har ätit. jag kan ju dock nämna två saker som stod ut lite från mängden, och som är det jag minns främst från denna allra sista höstdag 2010:

till lunch; claire's hemmalagade soppa, samt mince pie.
himla god tomatbaserad soppa med bacon, kikärtor, creme fraiché och lite hemligt tillsatt marmite (avslöjades efteråt, varken jag eller m-a är jättefan av jästextrakt serru... fast det tjänar tydligen ganska bra som buljong, alright alright!). mince pie visade sig tack och lov INTE vara köttfärspaj, och jag behöver nu aldrig mer gå omkring och undra varför det finns sådana på kakhyllan, typ köttfärspaj med socker på say whaaaat?! istället är det som en liten minipaj innehållandes juldoftande/smakande fruktfyllning, med lite russin och sylt och andra oidentifierbara godsaker. inte det godaste jag har ätit, men ändå låångt över förväntan, vilket iofs inte behöver säga mycket.

till middag; min egen kyckliggryta med galet gott potatismos
kycklinggrytan var en klar sådan, gjord främst på vitt vin och buljong. lite morötter, svamp och lök fick ligga och dra sig ihop med kycklinginnanlår, för att sedan serveras ihop med hemmalagat potatismos smaksatt med rostad vitlök och oregano. lite vardagslyx sådär på en tisdagkväll, speciellt med ett glas vitt to go with it.

övriga saker som konsumerades under dagen: rostbröd plommon clementin ost kalla köttbullar champinjoner you name it

Kommentarer
Postat av: Mum

Vilken middag du tillagade, ser fram emot lite spännande rätter här hemma i Jul. Skriv upp lite ingredienser som skall inhandlas om du vill.

2010-12-03 @ 19:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0