idag är en dag som alla andra.

klockan ringer halv åtta, och sen snoozar jag två gånger. tjugo i stiger jag upp, tar på mig kläder och går på toa. det är basically min dagliga morgonritual. sätter upp håret i en knut också, eller tofs. omväxling förnöjer ju som ni vet!!1!

tio i åtta startar min jobbdag officiellt. mellan åtta och tio brukar jag försöka leka med harrison, plocka ur diskmaskinen, ge honom och mig lite frukost. vi är i vardagsrummet, hans sovrum eller lekrummet på övervåningen. ibland får han leka på mitt rum, fast med stränga restriktioner om att inte messa runt med mitt smink. han vill pilla på allt han får tag på. han vill spraya hårspray i sina ögon. det får han inte.

runt tio brukar vi om vädret och min energi tillåter gå till parken eller göra något ärende. idag gjorde vi både och. han får ett mellanmål, typ frukt, och så slår vi ihjäl tiden fram till elva-halv tolv. då börjar jag fixa middag och han får kolla lite på TV. sen äter han medan jag plockar iordning lite och vid halv ett ungefär så går jag och lägger honom. att gå och lägga honom är min favoritgrej på hela dagen, för då är han medgörlig och gosig.

när han har somnat brukar jag kila upp till rummet och ligga lite vid datorn. sen blir det stor mental ansträngning i form av att lyfta på arslet och göra lite städning. idag ska jag dammsuga köket och sätta på en tvätt. hey ho lets go som ramones säger.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0